دسته‌ها
خرید

خرید بازی اکشن فیس‌بوک در خودرو شخصی، اتوموتیو چیست؟

سرویس اقتصادی ـ ستاره‌های صنعت خودرو بر پیوند فن‌آوری‌های دیجیتال با این صنعت تمرکز کرده‌اند. به گزارش «»، کارشناسان بر این باورند، در آینده نزدیک، خودروهایی به بازار می‌آیند که با بهره‌گیری از موبایل‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها، تجربه متفاوتی را به کاربران خواهند داد. همزمانی برگزاری دو نمایشگاه بزرگ در آمریکا، یکی مربوط به دنیای خودرو در دیترویت، و دیگری مربوط به جهان تکنولوژی در لاس‌وگاس، این‌ بار پای خودروهای هوشمند و متصل به اینترنت را به عرصه اطلاع‌رسانی کشانده است.خبر کوتاه است: خودروهایی با اپلیکیشن‌های هوشمند در راهند.در این نسل جدید خودروها، نفوذ فن‌آوری‌های نوین ارتباطی به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.این خودروها که «اتوموتیو» نام گرفته‌اند، دیگر صرفا وسیله‌ای برای رفتن از نقطه A به نقطه B نیستند. همه امکانات موجود در جهان دیجیتال درون آنها تعبیه شده و از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها برای برقراری ارتباط با خودرو و کنترل بخش‌های گوناگون آن بهره بیشتری گرفته می‌شود.گذشته از این، اتوموتیوها کارهایی می‌کنند که پیشتر در دنیای خودروها دیده نشده است: کنترل ناوبری ماشین را در دست می‌گیرند، از سرنشینان در برابر بسیاری از خطرات محافظت می‌کنند، هوشمندانه وضعیت پیرامون را تحلیل می‌کنند و در صورت بروز حادثه، در چشم‌ بر ‌هم ‌زدنی با نهادهای کمک‌رسان تماس می‌گیرند.تجربه شبکه‌های اجتماعی زیر سقف ماشین‌ها (فیس بوک در خودرو)داستان به همین جا هم پایان نمی‌يابد؛ خودروهایی که در آینده نزدیک تولید خواهند شد، قابلیت اتصال به اینترنت و اجرای اپلیکیشن‌های گوناگون، بازی‌ها، موسیقی‌، فیلم و حتی شبکه‌های اجتماعی را خواهند داشت و همه این امکانات با استفاده از گوشی‌های هوشمند به درون ماشین‌ها راه می‌یابند.سه کمپانی فورد، بی‌ام‌و و مرسدس بنز، حالا پیش‌تاز عرصه‌ای جدید شده‌ و شیوه‌های گوناگونی برای اجرا در پیش گرفته‌اند، اما هدف همه آنها یکی است: وارد کردن اپلیکیشن‌ها و محتوای موجود در گوشی‌های هوشمند به نمایشگر و کنترلرهای خودرو.«دیتر تسچه»، مدیرعامل مرسدس بنز، تحولاتی را که در آینده نزدیک در صنعت خودرو رخ خواهد داد، «انقلابی بزرگ» خوانده است. کمپانی مرسدس بنز، با شعار «زندگی، آزادی و پویایی» می‌خواهد برنامه گسترده خود برای تولید خودروهای هوشمند، به نام «CarTogether» را آغاز کند. با اجرای این پروژه، شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر، بخشی جدایی‌ناپذیر از تولیدات بنز خواهند بود.بسیاری از اخطارهای مرتبط با وضعیت خودرو، از این پس از طریق اکانت فیس‌بوک و توییتر برای مالک یا راننده خودرو فرستاده خواهد شد و در صورت تمایل راننده، اکانت فیس‌بوک و توییتر او بر پایه مکان خودرو و مقصدی که در پیش دارد، به روز رسانی خواهد شد.گذشته از این‌ها، دزدیدن چنین خودروهایی هم ناممکن خواهد بود، چون به ‌سادگی در هر نقطه‌ای از کره زمین که باشند، ردیابی خواهند شد و از کار انداختن اپلیکیشن‌های آن به ‌سادگی ممکن نیست.تلاش برای افزایش ضریب امنیت، به موازات افزایش امکانات دیجیتالمسأله اساسی در این میان این است که با افزایش امکانات دیجیتال برای سرگرم کردن سرنشینان خودرو و کمک به آنها برای پیگیری زندگی دیجیتالشان حتی در زمان رانندگی، ضریب امنیت، بالقوه کاهش می‌یابد، چون ممکن است به سادگی تمرکز راننده به هم بخورد و حواسش پرت شود.به گزارش دویچه وله، «پاول مسکرناس»، از مدیران کمپانی فورد در بخش تکنولوژی می‌گوید: «ما نمی‌توانیم مردم را از آوردن گوشی‌های هوشمند به درون خودروها منع کنیم؛ بنابراین، بهتر است در کنار افزایش امکانات دیجیتال، به بالا بردن امنیت آنان بیندیشیم و با بهره‌گیری از تکنولوژی، مشکلات احتمالی را حل‌وفصل کنیم».این اتوموتیوهای همه کارهبا امکاناتی که در این خودروها تعبیه خواهد شد، اتوموتیوها می‌توانند فاصله خود با ماشین‌های پیرامون را تنظیم کنند، در صورت قرار گرفتن ماشینی دیگر در نقطه‌ کور راننده پیام هشدار به او بفرستند، سیستم ناوبری را با توجه به شرایط گوناگون آب‌وهوایی تنظیم کنند، و حتی در صورت به خواب رفتن راننده یا بروز حمله‌های قلبی یا مغزی، کنترل کامل ماشین را در دست بگیرند.برای کنترل اتوماتیک خودرو، تا کنون تست‌های جالبی انجام شده که یکی از آنها در سال ۲۰۱۰ طی مسافتی ۹۳۰۰ کیلومتری از پارما در ایتالیا تا شانگهای در چین بود. در آینده نزدیک، مالک خودرو لزوما وظیفه رانندگی را هم بر عهده ندارد و در مسافت‌های طولانی، آن گونه که مدیر اجرایی مرسدس بنز می‌گوید: «اگر ترجیح می‌دهد، می‌تواند کتابش را بخواند».ماشینتان را آپ گرید کنید!نکته جالب این‌که امکان بالا بردن سیستم هم برای خودروهای جدید وجود خواهد داشت. تا سال ۲۰۱۳ خودروهایی به بازار می‌آیند که با به روز کردن سیستم‌عامل آن، ممکن است کاربری آن تا اندازه بسیاری ارتقا یابد و با افزودن امکانات جدید، تجربه بهتری به کاربرش بدهد. در عصر دیجیتال، آینده از آن خودروهای هوشمند و متصل به اینترنت است.نمونه‌ای از خودروهای اتوموتیو در نمایشگاه دیترویت:مدل طراحی شده بی ام و برای نسل جدید خودرو