دسته‌ها
خرید

خرید بازی اکشن «نگاه شما»: وضع خدمات در بيمارستان‌ها

حسین عسکری در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشته است:وضعیت خدمت‌رسانی در بسیاری از بیمارستان‌ها در كشورمان واقعا اسفبار است؛ از كیفیت خدمات پزشكی كه بگذریم و نیم نگاهی كنیم به وضعیت حواشی كار، متوجه عمق قضیه می‌شویم.به جهت بستری یكی از اقوام در بیمارستانی در تهران، چند روزی است به عنوان همراه بیمار در آن بیمارستان تردد و اقامت دارم.واقعا جای تأسف دارد كه برخی از كاركنان (مشخصا پرستاران، بهیاران و كمك‌ها و مسئول بخش) از همراه بیمار به عنوان یكی از كادر درمانی انتظار انجام اموری را دارند كه نه وظیفه ایشان است و نه تخصص آن را دارند، و نه این كه بابت انجام آن‌ها دستمزد و یا حداقل امكانات از قبیل غذا و جای خواب به همراه داده می‌شود كه از جمله این امور می‌توان به تعویض سوند، استعمال داروها، انتقال واحد خونی، انتقال نمونه آزمایشگاهی و غیره در سطح شهر، جابجایی فیزیكی بیمار (به صورت بین بخشی و پاراكلینیكی) و امثالهم اشاره كرد؛ و بدتر این كه چنانچه كسی به دلیل كهولت سن یا ناتوانی جسمی قادر به این كار نباشد و یا به این امر ـ حتی با محترمانه ترین الفاظ ـ اعتراض داشته باشد، به جای مساعدت، فرد را به انحای مختلف از جمله سوء رفتار، اخراج از بخش و اهانت و توهین مستقیم مورد آزار قرار داده و در این خصوص با هماهنگی و جسارت كامل نیز عمل می‌كنند.بدیهی است نقش همراه در بیمارستان، صرفا حمایت روحی و عاطفی بیمار است و حضور ایشان برای بیمار ضرورتی انكارناپذیر است، ولیكن به دلیل آنچه كاركنان بخش‌ها «كمبود نیروی انسانی» می‌خوانند و نیز تمایل برخی از آنان به شانه خالی كردن از وظایف بدیهی و مصوب خود، همراه بیمار اغلب ناچار است بدون اطلاع از حقوق خود و وظایف كادر مراقبتی و درمانی، اموری را به انجام برساند كه بابت آن نه شرح وظایف مكتوبی مشخص شده است و نه معلوم است مسئولیت عواقب احتمالی ناشی از عدم انجام درست آنها و ایراد خسارت جانی و روحی به بیمار و همراهان بر عهده چه كسی است.از این كه بگذریم، خواهیم رسید به انواع و اقسام هزینه‌ها و زحماتی كه وظیفه مشخص بیمارستان است اما به طرز ناجوانمردانه ای و به دو دلیل عدم اطلاع بیمار و همراهان از حقوق خود و همچنین نیاز آنان در موضع ضعف، به ایشان تحمیل می‌شود؛ از خرید انواع وسایل و لوازمی كه می‌بایست همواره در انبار بیمارستان موجود باشد اما از بیمار مطالبه می‌شود تا خدمات دیگر مثل مواردی كه در بالا ذكر شد و وظیفه ذاتی بیمارستان است اما كجاست گوش شنوا و وجدان بیدار كه طرفدار حق و حقوق بیمار (یعنی مشتری) و پیگیر وظایف بیمارستان و كادر درمانی (یعنی فروشنده) باشد . «» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان « نگاه شما» منتشر خواهد کرد.مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و… باشد.3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.مشخصات فنی1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)